A beavatás ősi, szent
rítus, valamilyen tudás közösségi átadása, egy új, merőben más fizikai és lelki
síkba történő állapot megértése és továbbvitele, de mindenképpen értékteremtő
és ünnepélyes szertartás.
A beavatást közösségi
lét és szakralitás, az egymás iránti elköteleződés jellemzi szimbolikájában és
szent élményeiben egyaránt. A profán világból kiemelkedni csak azok képesek,
akik elkötelezettek, akik hisznek a költészet oltalmában, s annak a modern
világ rendjét is segítő gyógyító és kultikus erejében is.
A ma embere folyton
szalad, siet, nem igazán találja helyét ebben a világban, de szerencsére vannak
költők, írók, s olyan művészek ők, akik nyitottak nem csupán saját, magasabb
rendű egójuk felé, de, ahogyan a belső tükrük a világ felé vetítődik, s művészi
hatásuk különös fénytörések által visszaverődik a lelkükbe, úgy fokozódik a
természetes tehetségük és kreativitásuk, hogy egyre inkább csak adhassanak. Ily
módon növekedésük és változásuk erőfeszítés nélküli folyamattá válik, hiszen a
tudatalatti korlátok, blokkok felszabadulnak, s immár megtisztulva, szabadon vallanak.
Hogy miről?
Életről és halálról, a
test rozoga palástjában elbukó és folyton felállni képes Lélekről, arról a milliónyi
spektrumú hatásról, amikor apró puzzle darabokból építik újjá azt a szigetet,
amelyben nem tesznek félre senkit és semmit sem, ahol örökös nyár van, s a
boldogság kék madara bárki számára elérhető, ha másként nem is, de a remény
által.
És állomások, szellemi
utazások, ráhangolódások… A félelem nélküli élet naponként megfeszülő genezisei,
bátorság és erő.
A beavatás misztikum, amely
megmutatja, milyen hatalmas erővel bír, ha valaki befelé fordítja tudatának
keresőfényét, és minden életeseményt tudatossága növelésére használ fel.
A festők ecsettel, a
muzsikusok hangokkal, a szobrászok vésővel, az építészek terekkel, az
irodalmárok szavakkal, emóciókkal és egyéniségük teljes varázsával bűvölik el a
beavatandó, komplementáló embert, s nincs és nem is lehet ennél szebb
mesterség.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése