2011. május 4., szerda

S egy szép napon eldöntöm, mégis tömegközlekedek inkább...

1. Részlet a Húgom hozzám írt leveléből régebbről :

...Lacinak autóbalesete volt Kaposvár mellett. Az autó totálkárosra tört, neki a feje sérült meg, és eszméletvesztése volt, benn volt a kaposvári kórházban. Most már meggyógyult, úgyhogy az ígéretünkhöz híven, remélem hamarosan el tudunk menni Debrecenbe.
Sajnos most így autó sincs, épp bérelnek neki egyet, de talán nyáron megjön az új kocsija is.
Egy dupla kanyarban megcsúszott, megpördült és nekiment egy fának, az autó felcsapódott a fára, valószínű, hogy a leszakadó tető vágta fejbe, csúnya fejsebe lett.
A rendőrök azt mondták, hogy csoda, hogy egyáltalán túlélte.
De most már teljesen jól van, bár a feje érzéketlen maradt. Én meg pont kezdtem az új munkahelyemen, hát nem volt kellemes.
És ti hogy vagytok? Zsófi nem jelentkezett, majd a névnapján felhívom....

2. 45 ezer Ft-ról volt szó a karosszériánál! És az úgy volt, hogy kellett még alsó áthidaló, meg nem zártak az ajtók az új küszöbbel... Végeredmény a megkérdezésem nélkül: 109 ezer Ft.

3. Furcsa egy jogállam a miénk...

Adalék egy általam írt levélből:

Fejlécek nélkül...

Tisztelt Igazgató Úr!

Ezúton kérem kötelező felelőségbiztosításom megszűnési körülményeinek részletes kivizsgálását, s az eredeti szerződés visszaállítását.
A tegnapi napon, azaz 2011. április 28-án üzletkötőm személyesen keresett fel a lakásomon, hogy tudom-e, hogy kötelező felelősségbiztosításom január 31-i hatállyal megszűnt. Miután semmiféle értesítést nem kaptam erről, s telefonon is hiába érdeklődtem összesen hét munkatársánál az okokról, gyorsan kötöttem Önöknél az interneten keresztül egy másik biztosítást. A mai napon pedig személyesen mentem be a debreceni kirendeltséghez, hogy tisztázzuk az okokat!
Tegnap az automatarendszer hibáira hivatkoztak, s arra, hogy késve érkeztek be az összegek, de 6700 Ft túlfizetésem van Önöknél. A mai napon érdekes módon ez már 3200 Ft-ra csökkent. Január óta 6800 Ft-ot utaltam át Önöknek, amit el is könyveltek rendszerükben, de azóta is használták ezt az összeget, ennek ellenére a biztosításom megszűntették. Nem tudom, meddig tekintették egyáltalán rendezettnek a biztosítást, mert ez az összeg csak növekedhet, ha még hamarabbi időpontra hivatkoznak, méghozzá a mindenkori banki kamat 1/365 részével növelten kérném visszautalni, amennyiben nem jutunk konszenzusra.
A mai napon felkerestem egy polgári peres ügyvédet, hiszen ma Magyarországon az átlag állampolgár védtelen a biztosítókkal szemben, mert kérdezem én, hol van az ajánlási szám, amely levelükben engem értesítettek?! Sehol, mert nem ajánlottan adták fel az általam soha meg nem kapott levelüket, noha itt azért jóval többről van szó, mint egyoldalú biztosításmegszüntetésről. Hol van a pénzem? Önöknél, de biztosítás nélkül. Mi történt volna, ha kárt okozok valakinek? Ilyen esetem nem volt még ugyan soha, de akkor ki fizetett volna, hiszen én jóhiszeműen jártam el, amikor havonta utaltattam az Önökkel és a bakkal kötött előzetes megállapodásunk alapján.
A mai napon a debreceni iroda munkatársa belátván, mekkorát hibázott a munkáltatója, azonnal vissza akarta utaltatni a mára jelentősen csökkentett összeget, de arra nem adott választ, hogy a tegnapi nap óta miért csökkent a befizetett pénzem. Nem tartottam igényt erre. Ellenben azt is kérte, ne fizessem Önöknek a másik biztosításom sem, míg ez az ügyem nem rendeződik. Még azt is azon nyomban átutaltattam, mert semmiféle csapdába nem szeretnék beleszaladni! Így is nagyon behúztak már a csőbe szép magyar szlenggel élve! Fenyegettek ma a MABISZ-szal. Milyen alapon? A tegnapi napon éppen azért, mert a számlámról folyamatos utalások történtek, azt a tájékoztatást kaptam, hogy semmilyen joghátrány nem érhet. Ennek pedig jelentős vonzatai lennének, s nem találom jogosnak azt sem, hogy napi 320 Ft-os MABISZ-díjat kérnének, amikor annak a díja napi 100 Ft, s nem több! Még ennek is utána jártam.
Ne a kisembereken akarjanak olyan dolgokat követelni, s úgy behajtani, hogy az még véletlenül se tudjon róla, s egyáltalán milyen tájékoztatási rendszer van egy nagy biztosítónál, ahol az összesen nyolc munkatársuk és az plusz kilencedik üzletkötő még véletlenül sem tudott két egybehangzó véleményt elmondani! Arról nem is beszélve, hogy problémát megoldani meg végképp nem, sem segítséget nyújtani!

Tisztelettel:

   ...

Debrecen, 2011-04-29.

Bankszámlamellékletek, amíg a netbankon át meg tudtam nézni:...

Na, és még legyünk boldogok!

2 megjegyzés:

  1. Gyanús, hogy ez a Bermuda háromszög!

    Viszont a tömegközlekedés kiszámíthatóbb, kivéve a menetrendet, a menetidőt, de mi ez ahhoz képest amin keresztül mentél!

    VálaszTörlés
  2. Még nincs vége Sacikám!

    Várok, kivárok. A Sógorom meg Hála Istennek jól van!

    Puszi Nektek!

    VálaszTörlés