2012. június 7., csütörtök

Bosszúságaim netovábbjai és a Boldogság

Ebben az esztendőben a kötelező biztosításom a Posta Biztosítóhoz vittem. Egy összegben kifizetve ugyanis lényegesen kevesebbnek tűnt az összeg, mint az Allianznál, ahol az előző évben voltam.
Aztán néhány napja kaptam egy levelet május 24-i dátumozással. Lényegre törő volt, az tuti! Azt írták, hogy miután nem találták a bonus-malus besorolásához szükséges kártörténeti adatokat, ezért B5-ből visszasorolnak A00-ba... Bla-bla-bla... Jogszabályok... Telefon a Posta Biztosítónak... Először még egészen barátságos ügyintéző azzal a szöveggel, hogy ezt elintézni az ügyfél dolga... No, voltam már az Aegonnál, a Wabardnál is, s soha senkinek nem jutott még eszébe a novemberben átkötött biztosításom májusban felülvizsgálni... Telefon az Allianznak... Kaptam egy jó hosszú számsort... Újabb telefon a Postának... Újabb 13 perc várakozási idő, pöffeszkedő, kárörvendő, cinikus ügyintéző... A szám nem lehet jó, mert az Allianznál három betűvel kezdődik ez a feltöltött miacsoda... Naná, hogy felforrt az agyvizem, s csak azért is leordítottam amúgy feszültségoldásként... Az Allianznál meg már majdnem kiemelt ügyféllé léptem elő, mert újabb pötyögés a telefon billentyűzetén... Újabb számsor, most az anno náluk vezetett kötvényemé... újabb Posta... Már a harmadik fapofa... A telefonszámlám ilyenkor nem lehetne esetleg benyújtanom nekik?! Azt mondja, majd meglátják... Hát én is, mert esküszöm, nem hagyom annyiban...
Tegnap gondoltam, telefonon felhívom az egyik barátom... Mindenféle szolgáltatóhoz van egy készülékem és egy számom... Mánia. No, Telenor... Nem tudok róla hívni! Egyszerűen nem megy... Már konstatáltam magamban, hogy elromlott a készülék, amit igen sajnáltam is... Igaz, tegnapelőtt a "főnököm" próbált hívni azon a számon, hogy időben készen lesz -e az általam felvállalt újságcikk halmaz, s állítólag azt mondta eme kütyü, hogy "A hívott szám pillanatnyilag nem kapcsolható." Miután, mint, ama híres cirkuszi dinasztiában ama híres hangszerből, nekem is van másik, így megtalált... Nem igazán tulajdonítottam ennek nagyobb jelentőséget, mert a térerő címszóról nem a Telenor jutott eszembe eddig sem...
És láss csudát! Üzleti szabályzat változás és jogszabály bla-bla-bla katyvasz, hiába él a kártyám 2013. május végéig, eltűnt bizony arról mind az összes 4370 Ft, mert így meg úgy és módosítjuk, de a számot további egy hónapig tartjuk... Nesze neked magyar távközlés!
Amúgy frontérzékeny vagyok, de ezek a szellőcskék már meg sem kottyannak!
És van egy alig házam alig vidéken gázzal meg csatornával meg villannyal egy városban... Az enyém... Úgy 1/1 tulajdoni hányadban... Mert miért is ne? Hát nem beázott! Mert a viharok jönnek és mennek, s néha bizony ott találjuk magunkat valamelyik kellős közepén mi is...
Biztosító. Már megint Posta, mert a jutalék jól jött a postásunknak, s miért is ne tettem volna meg neki ezt a szívességet...
Azt mondja a kárszakértő, hogy mutassam a lakcímkártyám... Az nem lényeges, hogy laknak-e vagy sem abban a házban, de, hogy én, mint a biztosítás jogi alanya ott élek-e... Megkérdeztem ama jóembert, hogy ő, mint magánszemély megváltoztatná-e egy megyeszékhelyen lévő városban lévő címét, főként, ha ott született és lokálpatrióta is, egy másik helyre?! Ő ugyan nem!-jelezte. No, én sem, de direkt nem jelentettem be a teljes károm, szerényen annyit mondtam, hogy kb. 40 ezer Ft lehet az a minimum 200 ezres kár, s most nagyon alámentem az áraknak...
Egyébként köszönöm, mostanában nagyon jól vagyok, mert a magánéletemben legalább bennünk él a kék madár. Csak igen tanulságos napok szenvedő alanya voltam, , ami valójában ebben az országban már szót sem érdemel, de egy blogot csak megér talán....

6 megjegyzés:

  1. Judit, ne hagyd magad felbosszantani! Nem éri meg. Mert bármerre jársz, mindenhol megteheted. Mert mi adjuk a nagyonsokrengeteglegtöbb okos embert a világnak, de a legtöbb butaság is nálunk van talán.
    A boldogság kék madara, az a fontos!

    VálaszTörlés
  2. Tudom Drága Betti! Miként azt is, hogy a dolgokat nem véletlenül küldik nekünk föntről, hanem , mert mindennek pontosan meghatározott célja van a további életünk alakulásában. S az a mi dolgunk egyedül, hogy kezdeni tudjunk a kapott üzenetekkel valami olyasmit, ami a lelkünk javára válik. Mindezt csupán tanulságként írtam ide.

    VálaszTörlés
  3. Valamikor még olvastam a Népszabadság online oldalon:"akiknek új biztosítójuk nem tudta megállapítani bónusz-malusz besorolásukat, ezért a szolgáltató kénytelen lesz úgy számlázni, mintha A0-ba tartoznának. Ennek magyarázata, hogy tavaly július óta a besorolásokat a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer kezeli, s ha az oda feltöltött adatok nem egyeznek teljesen az új biztosítónak elküldöttekkel, akkor a szolgáltató nem találja meg a rendszerben. (A tavalyi kampány után több tízezer autós besorolásával volt gond.)

    A bónusz azonban ilyenkor sem vész el, de ehhez szükség van az autós közreműködésére is, mivel a biztosítók közvetlenül nem cserélhetnek adatokat. Ha tehát az új szolgáltató azt kéri, az ügyfélnek adatai pontosítása érdekében fel kell vennie a kapcsolatot a korábbi biztosítójával.

    A besorolás tisztázása után az ügyfél visszakapja bónuszát, és a kgfb-díja is annyi lesz, mint amire eredetileg számított. Az addig befizetett többletet pedig a biztosító jóváírja vagy visszatéríti"

    Ha ez igaz(reménykedjünk), akkor ha bírjuk idegekkel és türelemmel sikerülhet a most lehetetlennek tűnő problémát megoldani. Bár ezt is olvastam, ne legyen a bonyolult, simán csak bonyolult:"Az új biztosítónak sok mozgásteret nem hagy az új rendelkezés, mivel adatvédelmi okokból nem léphet közvetlen kapcsolatba a korábbi biztosítóval, akit így az ügyfélnek kell megkeresnie, kérve az adatok pontosítását. A korábbi biztosító a megfelelő adatokról nem állíthat ki igazolást, csupán az új kártörténeti rendszerben korrigálhatja az adatokat. Innen kísérelheti meg aztán az új biztosító ismét lekérni a besorolásra vonatkozó adatokat."

    Nos itt feljebb több szolgáltatással is meggyűlt a baj(od) erre nekem is egy szlogenem lehet már csak: Szolgáltatóérzékeny vagyok, lettem(?):)

    VálaszTörlés
  4. Tisztelt Judit!

    Sajnálattal olvastuk sorait, hogy a biztosítóváltással kapcsolatban kellemetlensége származott. Szeretnénk Önt biztosítani arról, hogy a rendelkezésünkre álló adatok alapján minden ügyfelünk kárelőzményét haladéktalanul megkíséreljük beszerezni a Központi Kárnyilvántartó Rendszerből a helyes bonus besorolás igazolása érdekében. Bizonyára az Ön esetében az ajánlaton megadott adatok eltértek az előző biztosító által lejelentett adatoktól, és ez okozhatta, hogy a megfelelő bonus besorolás igazolásához az Ön közreműködését kértük.

    Tekintettel arra, hogy a blog bejegyzés alapján nem volt elegendő információnk a szerződéseinek azonosítására, így konkrét tájékoztatást nincs lehetőségünk nyújtani sem a KGFB , sem a lakásbiztosítási szerződésével kapcsolatban.

    Kérjük, hogy az info@mpb.hu, vagy a panasz@mpb.hu e-mailcímre küldje meg részünkre a szerződő nevét, lakcímét, és a szerződések kötvényszámait, annak érdekében, hogy a szerződései azonosítását követően pontos tájékoztatást nyújthassunk Önnek a bonus besorolással, illetve a káreseménnyel kapcsolatban.

    Bízunk abban, hogy sikerül tisztázni a félreértéseket és elégedett Ügyfelünk lesz.

    Magyar Posta Biztosító Zrt.

    VálaszTörlés
  5. Most lepődtem csak meg igazán Tisztelt Postabiztosító! :-)

    Azonnal elküldöm az adatokat mindkét megadott emailre! Gondolom, bizonyára meg fogják találni a kárelőzményeket, mert az előző biztosítóm valószínűleg intézkedhetett, ugyanis még vissza is kaptam tőlük pénzt!
    Remélem, minden rendben lesz, de ettől még volt azért azon a napon némi bosszúságom!

    Üdvözlettel: Judit

    VálaszTörlés
  6. Az ügy vége: végül a kocsim elismerték... naná, hogy el! Az anyagi kárt nem. azt írták levélben, nem elég egyértelmű a dolog. nekem az volt. Így ezt az évet befizetem még, mert bizony a lakásbiztosítást is fel kell mondani, mint megtudtam,mert három hónapig kockázatot vállalnak még, s nagy szívás lehet a vége, ha nem tesszük ezt meg... Miként azt is, hogy csakis nagy biztosítókkal szabad foglalkoznimég akkor is, ha drágábbak, de megbízhatóbbak is, s végül ez az egyetlen dolog számít csak!

    VálaszTörlés