2012. április 28., szombat

Álmainkban megtörténik a valóság ?!

Még mindig az éjszaka hatása alatt vagyok. Lassan közeledik a műtétem ideje. Igaz, még az előzetes kivizsgálásokon sem vagyok túl, de az éjjel álmomban megforgatták bennem a kést. Nem sok mindenre emlékszem, csak arra, hogy drótkerítéseken keresztül másztunk át valakikkel valahol és három-műszakos munkarendben valamit csomagoltunk... Menekülés. Félelem - írná az álmoskönyv, ha volna nekem olyan...
Hajnali öt óra. Felébredek. Álmomban ekkor hunyt el az előttem felvágott páciens...
Gondolkodóba esek, hogy felkeljek-e. Minek? Korán van még. És ismét beindul a mozi. Multiplexben.
Mellettem senki sincsen. Valahol a távolban sírok árválkodnak. És a dobogás beugrik, a merülés egyre fuldoklóbb, a szívhangok erőteljesen bedübörögnek. A másik teremben a műtőben fekszem. Zöld. És felettem az orvos, de hallom, amit beszél...
- Csoda, hogy... - mondja.
- Tudom - gondolom.

És ott Vagy Te is, mert megígérted, hogy végig bent leszel.
A végiget nem szeretném, csak, amíg el nem alszom.
Megbeszéltük. Ugye, tudod, hogy ne végig?! Olyan illúzióromboló a meztelen belek látványa... Gonoszabb lehet egy szülésnél is.
És mégis bámulsz. Az aurád ragyog.
- Nem Rólad volt szó! Nem téged kértelek!- sikítom.
A tudatalatti. És ott Vagy Te is, aki a valóságban csak úgy elhunytál... Hülye egy szó! Megszöktél, elmentél, feladtad.
Elég ebből! És csak én vagyok fent. Szétnézek a lakásban. Minden a helyén... Elindulok a másik szoba felé, hogy felébresszem a bent alvót. Fél úton meggondolom magam. Rágyújtok. Két napja alig szívtam cigarettát. Megszédülök. No, ideje akkor elkezdeni a napot! Kávé, reggeli, és ki innen a szabad ég alá, mindegy merre, csak ne itthon álmodjam tovább a délelőttöt!

5 megjegyzés:

  1. Furcsa álom, de nem baj ha megkérdezem mi a baj. Egyébként a műtétek nem nagyon rosszak, mert nem emlékszel rá. Sajnálom ha valamilyen komolyabb bajod van. Drukkolok, hogy sikerüljön a műtét, mert még szükség van rád.

    VálaszTörlés
  2. Egy epekőműtétnek indult, s hozzáadódott egy jó nagy rekeszizomsérv is egy kalap alatt...

    VálaszTörlés
  3. Az írás fájdalmasan szép..! :(
    "És ott Vagy Te is, mert megígérted, hogy végig bent leszel."
    Meghatottál..

    21-ét jeleztél..Remélem könnyen túl leszel rajta..!(Már amennyire könnyen lehet.)
    Ölellek!

    VálaszTörlés
  4. Csak gyorsan legyél túl az operáción, ne legyen semmi gond, a gyógyulás már megy magától. Ne félj, nem lesz baj. Egy hónap múlva csak egy rossz emlék lesz az egész. Ne cigarettázz, most itt a jó alkalom , dobd el. Puszi és drukkolok!

    VálaszTörlés
  5. A címet ügyesen kitaláltad!!!! Igen az álmainkat úgy éljük át, mintha valóságban megtörténne. Az ember agya szünet nélkül dolgozik nappal, éjjel pedig folytatja. A rossz emlékek ilyenkor felerősödnek, a műtét előtti időszak pedig a legnehezebb az ember lelkének. Fel kell készülni valamire, és mindenre! A pakliban az is benne van, amiről nem beszélünk, talán ezért is álmodunk Vele ilyenkor sűrűbben! De ne Neki adjunk esélyt, hanem használd ki az időt, jó előre már tudsz beszélni az altató orvossal, ő az egyik kulcsszereplője a műsornak! A cigi helyett valamit ki kell találnunk! :(

    VálaszTörlés