2012. július 6., péntek

Néhány kevésbé ismert csodaszép magyar szerelmes vers

Csoóri Sándor: Ekkora szerelem előtt



Ekkora szerelem előtt
egész testemmel becsukódom.
Elalszom, mint idegbeteg,
kivel máklevet itattak;
a lábam kő, a fejem ólom.

Ekkora szerelem elől elbujdosom,
hogy el ne pusztíts.
Hal leszek, tenger, lángoló fa,
bőröd ébresztő, ostoros víz,
kezed tükre, meggy íz a szádon,-
apránkint fald föl árvaságom!

Ekkora szerelem elől
a temetők is égre úsznak,
mentik lakóik szégyenét,
hogy csak alusznak, elalusznak.



Dsida Jenő: Szerelmes ajándék



Vers helyett szivesen szőnék ma lompos
szőnyeget puha gyapjúból szobádba,
pompás Perzsia száz mesés színével
ékes kis terítőt, dús-borzosat, mely
tiszta ágyad előtt heverne mindig.
Reggelente, mikor lelépsz az ágyról
s lenge inged alatt tüzelve borzong
álmos tested a hűvöses homályban,
tennéd rá puha lábadat mezítlen.
S míg csiklandva becézi bársonybolyha
zsenge talpadat és meleg bokádat,
bágyadtan bizseregve énreám és
szomjasan tapadó szájamra gondolj.


Illés Gyula: Gyönyörű, gyönyörű



Hátam mögött - szívem is hallja -
törik az őszi fű;
te jössz, tudom. Miről? A lépted
nesze is gyönyörű.

Gyönyörű lesz, ha megjelensz;
már csak egy pillanat.
Gyönyörű rögtön a világ,
mihelyt része vagy.

Fásult volt, borús a szívem
szomorú, keserű.
Ha benne vagy, a szívem is
ragyogó, gyönyörű!

Ködös őszi táj ez a szív,
de ha nap besüt,
üveges lombja fölragyog,
tündöklik mindenütt.



Zelk Zoltán: Csak téged


Úgy mondom néked, mint egy leckét,
mert szeretném, hogy megtanuljad,
ha felelnem kell egyszer érted,
akkor te is, már vélem tudjad,
hogy én csak tégedet szeretlek :
meglestem a szomorúságot,
nem magamért, de temiattad
szövi-fonja körém e hálót.

És szívemet is rajtakaptam,
engem elárult, a te lépted
után fülel a jövendőben,
miattad virraszt. Mondd, megérted ?
Figyelj ide hát, példát mondok:
ha fekszem álmatlan s képzelgek,
félek valami szörnyű kórtól,
nem magamat, téged képzellek . . .

A te tested retteg testemben,
a te jövőd az én jövőmben,
így élek én magam veszítve
s téged kettőzve az időben.
Az időben, az elfogyóban,
mely nem örök, csak az istennek -
tanuld meg hát, hogy tudjad vélem :
én már csak tégedet szeretlek.


4 megjegyzés:

  1. De nagy hiánya az életemnek, hogy ezt a Zelk Zoltán verset eddig nem ismertem!
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép vers. Eddig nem ismertem és örülök, hogy olvashattam.

    VálaszTörlés
  3. Németh Károly

    NÉZD HOGY KÚSZIK...

    Nézd hogy kúszik, lopakszik az este,
    árva ágvégen csüng a határ,
    nyomában hűs borzongás, kifeslve,
    ónos köd csíkja hajadra száll.

    Meglep-e hűs, szállongó pernyéje,
    selymes fosztódása, ahogy karollak,
    szökken a csönd, alig-libbenése,
    hang-zümmögése összetorlozódnak.

    Halk neszezése épp hogy érint,
    messzi fák kontúrjai árván állnak.
    egy apró bogár fénye kacéran int,
    édes málna ízét érzem a szádnak.

    Percek szisszenése, mozdulatlan órák
    el nem haló elegyébe vegyül,
    valami ilyesmi lehet a boldogság,
    hallod, ahogy az idő elszenderül?!

    A sötétség lágy pillái szemeregnek,
    mint éjszaka végtelenjét, úgy takarlak,
    rád terítem bársonyát a szónak: - szeretlek,
    örök őrizői leszünk alvó madaraknak.

    http://dallamjuice.blogspot.hu/

    VálaszTörlés