Ha e beteg, bolond világra
Uram, még egyszer megszületnél,
Bár milliónyi templomod van,
Kezdhetnél megint Betlehemnél.
Szalmajászolnál rangosabb hely
Uram, tenéked ma se jutna:
Soha messzibb a Te országod,
„Miatyánkod” bár mindenki tudja.
Ha így jönnél Názáretből
Sápadtan, fázva, december este,
Az ügyefogyott szenvedőkhöz
Párizsba, vagy Budapestre,
S leülnél az éhezők közt
S abból, amit valaha mondtál
Mesélnél új vigasztalásul –
Elfognának a tizedik szónál.
Mondjál csak új Hegyibeszédet
S amit mondtál a gazdagokról
S ha gyűlnének az elhagyottak
S szólnál az Írás-forgatókról
S ha megpróbálnád Uram még egyszer
Az Embert rávenni Szeretetre –
Internálnának, esküszöm rá,
Ha nem is vernének mindjárt keresztre.
...1923-ban, vagy 2010-nen...? (egyre megy!)
VálaszTörlésSzomorú vagy, ...mint sokan mások, magam is...,
és nem vigasztalásra szorulsz, csak szeretetre, sokkal többre, mint amit kapsz, ...ahogy sokan mások, ..........én szeretlek, ahogy sokan mások, ...de ez még mindig nagyon kevés...!
Talán rossz pillanatban olvastam ezt a szomorú-szép verset, ....talánt túl sok mostanában a szomorú pillanat!
elmúlik ez is
mint minden más
talán a semmibe
lépünk holnap
gyanútlanul
nem baj
majd holnapután
...
mert ha már
hinni sincs erőnk
akkor vége
már csak a
függöny visszája
marad nekünk...
Valóban, attól függ, hogy mikor olvassuk ezt a karácsonyi beszélgetést. Most inkább tiltakozást váltott ki belőlem a vers, - korábban pedig helyeseltem - hogy ma már nem így van, mert a felszín alatt szunnyad és kitörésre vár a Szeretet vágy!
VálaszTörlésAki szeretetre vágyik, semmi más dolga nincs, mint, hogy pazarolja a szeretetet, mert csak így juthat Hozzá!!!!!
Szép pedig ez a vers!
VálaszTörlésÉs nem is voltam szomorú vagy ilyesmi!
Csak a kereső ember esendőségeit mutatja meg ez az 1923-as mű.
Azt, hogy a világ sem akkor, sem ma nem a szeretet befogadására van, volt berendezkedve, mert annyi a kirekesztettség, szegénység és hasonló nem emberhez méltó dolog, hogy az emberek valójában nem is látják meg a másik ember fényét, sugárzását, holott a kereszténység nagy tanítása éppen ebben rejlik, s éppen ebben különbözik az Újtestamentum is az Ószövetségtől.